Barnträning med sju barn och lika många ärtpåsar

15 Feb

I dag skulle det bli träning på svartbältestekniker tillsammans med M. Först skulle det gå bra och vi skulle träna här hemma, sen kunde hon inte och sen kunde hon igen. Fast då hade den andra barninstruktören hört av sig och talat om att han var sjuk och inte kunde ha passet. Så i stället för egen träning till svart blev det instruktion för nybörjarbarn.

De fick träna med ärtpåsar på huvudet en stor del av passet. Om ärtpåsen låg kvar visste man att man haft rak rygg och alltså duckat med benen och inte med ryggen. Guldstjärna. O soto otoshi och o soto osae gick också bra att göra med ärtpåse.

I slutet av passet visade S och V upp sitt tävlingsprogram och barnen satt andäktiga och tittade på. När jag berättade att den typen av tävling även finns för barn och att man får chans att prova det på läger var saken klar. Alla barn ville åka på alla vårens och sommarens läger. Så ska en slipsten dras 😉

Jag som älskar läger vill ju att alla ska få chansen att åka iväg, så redan nu har föräldrarna fått de lägerdatum jag vet om. Sen kan man inte säga att vi är ute i för dålig tid…

Jag testade att ha min dotter som hjälpis också. Hon blev jätteglad över att få frågan, men vi var båda överens att hon nog ska vara någon annans hjälpinstruktör i stället. Hon är duktig och lyckas lämna mamma-dotter-relationen utanför mattan. Det klarar inte jag.

Kommentera

