Så rätt du tänkt…

6 Apr

Plan: köra dottern till ridhuset, springa 25 minuter åt ett håll, vända och springa tillbaka samma väg, vara tillbaka lagom till lektionens slut.

Genomförande:

Köra dottern till ridhuset – jepp

Springa 25 minuter åt ett håll – jepp. Men vänta, där dök det upp en trevlig avtagsväg till ett bostadsområde, den tar jag och följer.

Vända – nepp – jag har så bra lokalsinne, jag rundar bostadsområdet i stället och kommer ut till stora vägen igen.

Så jag sprang. Och sprang. Och sprang. Och sen sprang jag lite till. Sen passerade jag några människor jag hade kunnat fråga om vägen, men eftersom jag tydligen har lite för mycket manliga drag tänkte jag att det var pinsamt att fråga. Så jag sprang lite till. När jag till slut frågade visade det sig att jag hela tiden sprungit längre bort. Kvinnan jag frågade såg förskräckt ut när jag sa vart jag skulle, pekade åt det håll jag kommit och sa ”Det är minst sex kilometer dit… Lycka till!”

Vara tillbaka lagom till lektionens slut – nepp. En halvtimme försenad plågade jag mig in på stallbacken för att hämta min tålmodiga dotter.

Resultat av genomförandet: blåsor på fötterna, minst en mils löprunda och fömodligen en ganska elak träningsvärk i morgon. Samt en dotter som satt i bilen på vägen hem, klappade mig tillgivet på benet och sa med mjuk stämma: ”Lilla klantarsle”.

2 svar to “Så rätt du tänkt…”

  1. Milla april 9, 2011 den 12:33 #

    Japp,VÄLDIGT bra plan där,lilla klantarsel;)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Nedräkningen fortsätter « jujutsumorsan - maj 17, 2011

    […] Han rekommenderade också att jag skulle ta ett konditionspass på torsdag för att få ur mig lite energi, men det tar jag i morgon. Då ska jag testa att springa vid dotterns stall igen. Jag tror jag ska hålla mig vid den stora vägen den här gången… […]

Kommentera

