Jag drunknar i detaljer

11 Apr

Visserligen visste jag ganska väl hur jag fungerar, men jag lyckades ändå inte hålla mig flytande i floden av kommentarer efter provgraderingen i går.

Vi åkte till Alingsås, vi fyra som ska gradera och två kastdockor. Malin lät oss jobba hårt i drygt två timmar levererade sedan en lista på detaljer som vi nu har fem veckor på oss att få till.

Det var vinklar här, fladder där, lite för många steg här och dåliga tempoväxlingar där. Missförstå mig inte, jag är tacksam över den tid och omsorg Malin la på provgraderingen, men jag har svårt att se att allt detta är just detaljer. På kvällen var jag så låg. Jag vet att vi inte kommer vidare utan den kritik och de tips vi fått, det är bara det att det blir så mycket på en gång att jag har svårt att ta till mig allt. Framförallt har jag svårt att höra och ta till mig de berömmande orden som faktiskt ändå fanns där.

Det verkar som att det inte går att komma till en svartgradering utan att passera den här fasen där man känner att man inte har koll alls. Monica ser lite klarare än jag. ”Det måste ju bero på att vi har ökat teknikförståelsen, men inte kan utföra tekniken så bra som vi nu förstår att vi borde.” Tur att vi är två och kan växeldra.

Nu ska vi bara göra katan mindre monoton, jag ska bli snabbare än blixten och sen är bältena våra.

Lätt som en plätt 😉

Kommentera

