Stora steg i rätt riktning

17 Apr

Det är svårt att få plats med så mycket annat än ju-jutsu just nu. Egen träning lördag och måndag, föräldramöte med barngruppernas föräldrar inför vår- och sommarläger, instruera nybörjarbarn på tisdag, påskläger från fredag och framåt. Underbart!

Men vi hann ner under ytan i dag. Det var sex grader i vattnet och nu vet jag hur det känns när ens underställ under torrdräkten inte räcker till. Brrrr! Det blev bara ett dyk och sedan åkte vi hem och grillade i trädgården i stället. När jag behärskade mig riktigt mycket gick det bra att sitta en stund i solstolen och dåsa i stället för att vårstäda rabatterna.

Med min och Monicas träning går det med stora steg i rätt riktning. Jag lyckades bli 25 kilo lättare i ett kast bara på att hålla kroppen på ett annat sätt. Plötsligt funkade det mycket bättre för Monica. Det kanske inte bara var en mental blockering… ;-(

Nu hoppas vi på minst en aha-upplevelse under påsklägret och en massa rolig träning ledd av Sveriges bästa!

Kommentera

