Påsklägret, del 1

22 Apr

Som vanligt när jag tittat på en gradering där inte alla blev godkända känns det tomt. Det som borde vara fullständig lycka och stolthet vändes i kväll till något helt annat för tre personer. Jag lider med dem. Samtidigt är det ett prov som man måste klara. Om alla klarade sig oavsett prestation kunde vi lägga ner graderingarna helt.

Ska jobba lite med mina mentala bilder så att jag fortfarande ser mig själv med det svarta bältet sträckt ovanför huvudet. Jag blir alltid påverkad själv av när andra inte klarar sig. Ser mig själv stå utan nytt bälte och med huvudet hängande.

Första dagen på påsklägret bjöd annars på slag- och sparkträning och ”puls-ju-jutsu”. Det var roligt och jag tror att mina elever kommer att få jobba lite mer när jag kommer hem igen…

Just nu jobbar vi mest på att få Monica att inte träna fler pass än hon borde, för knänas skull. Det har varit hårda förhandlingar under dagen, och jag förstår henne. Jag skulle inte heller vilja hoppa över några pass. Men hon måste, annars blir det inget bra. Hon sitter bredvid i stället och deltar mentalt. Det är bra.

Nu är det dags att sova, tre träningspass väntar under morgondagen och kanske en ny medvetenhet om några små muskler som inte gjort så mycket väsen av sig tidigare 😉

Kommentera

