Påsklägret, del 3

24 Apr

Ibland måste jag övertyga min kropp om att det är roligt på läger och att jag verkligen vill träna. På morgnarna är ett sånt tillfälle. Om jag skulle råka lägga mig ner och vila någon gång under dagen är ett annat. Men när jag väl är igång på ett träningspass finns inga tankar på eventuella konsekvenser senare, då är det fullt ös. Det är inte jättesmart när man ska träna fyra pass samma dag att inte hushålla med krafterna, men för mig är det inte en möjlighet.

På randoripasset skulle vi träna på ungefär 40 procent av vår fysiska kapacitet och sedan höja till 60 procent. Monica och jag kom fram till att vi nog behöver träna procenträkning också. Vi har svårt att sänka tempot och när vi kör för fullt får vi inte det till 100 procent utan lite till.

Men dagen började i en skolkorridor där vi övade på självförsvar i en mer realistisk miljö. Vi tvingades jobba bort några av våra dojo-manér. Enligt instruktören är det tydligen väldigt ovanligt att busar bugar innan de överfaller sina offer. Mycket märkligt beteende 😉

Dagen avslutades med tävling, middag på Gula Huset och lite mingel i hotellobbyn med mysiga människor. I morgon åker vi hem med våra mörbultade kroppar och lyckliga sinnen. Med oss i bagaget har vi med oss information om nästa läger, och nästa, och nästa. Det finns alltid något att se fram emot!

Kommentera

