Pausdag

30 Apr

Fokusträning i kombination med koordinationsträning. Så väljer jag att se de två timmar jag la på Guitar Hero i går kväll. Hur jag ska se på den underbart lata dag jag haft i dag ur en ju-jutsuvinkel vet jag inte riktigt. Som återhämtning, kanske. I morgon blir det vanlig graderingsträning i dojon igen. Monica börjar hitta sin harai goshi som hon förvarat på ett säkert ställe ett tag nu. Det känns bra. Sedan koncentrerar vi oss på att streta emot vid rätt ögonblick i kombinationsteknikerna. Det är svårt!

Själv måste jag jobba mycket med snabbheten. Att hålla tempot, både uppe och nere är ett stort fokus just nu. Och varje vardag väntar jag på Brevet. Det som ska innehålla tid och dag för vår gradering. Det vore skönt om det damp ner snart…

Nu väntar mer återhämtning, kanske i soffan med en bok…

Kommentera

