Det var nåt med balans…

12 Maj

Det är svårt med balansen så här på upploppet. Inte den fysiska, men att hitta den mentala balansen i nervositeten är svårt. Jag vill inte vara för kaxig, men inte heller osäker. Jag vill gå in på mattan med attityd, men vill samtidigt inte ta ut något i förskott.

”Nu är det nervoträning” sa Monica i dag.

Och så är det. Tillsammans la vi upp en plan för det som återstår fram till dagen D, så jag får frångå min egen träningsplan en aning. Fast i morgon står det VILA på min plan, och det tänker jag hålla. Lite stretching bara, för att hålla ryggen på gott humör. Nu var det länge sen den var vresig, faktiskt. Det kan hända att min naprapat vet vad han pratar om… 😉

I kväll hade vi ytterligare en provgradering, nu för avancebarnen och alla vuxna. Och så kom tidningen Ju-jutsu kai-Nytt hem till oss, så nu kan vi göra i ordning anmälningslappar till både vuxna och barn inför sommarlägren. Det ska bli så roligt! (att åka dit alltså, inte att göra lapparna)

Jag börjar bli väldigt nyfiken på er som läser bloggen. Det vore roligt att veta vilka jag skriver för. Jag skulle bli jätteglad om ni ville kommentera i alla fall ett inlägg. Please, please, please, with lots of sugar on top 😉

Vi hörs, hoppas jag!

6 svar to “Det var nåt med balans…”

  1. MartinB maj 13, 2011 den 05:47 #

    Du skriver helt klart för mig. Eftersom denna närdiga veramhet 😉 som jag njuter av, upptar stor del, fn näsatn all, del av min vakna och sovande tid, blir jag inspirerad av att se att det finns fler mig som är som jag i det avseendet.

  2. jujutsumorsan maj 13, 2011 den 07:49 #

    Tack Martin. Då undrar jag bara vilka de andra är…

  3. Stig maj 13, 2011 den 11:45 #

    Jag läser av intresse då jag ligger exakt 24h efter i min planering för samma mål.

  4. Jenny Nilsson maj 13, 2011 den 21:18 #

    Jag läser med förväntan, roligt att följa dig fram mot ditt mål. Men för mig som inte är såld på just detta så skriver du på ett bra och roligt sätt vilket får mig att vilja läsa mer.

    • jujutsumorsan maj 14, 2011 den 07:16 #

      Vad roligt att även människor utanför entusiastskaran kan läsa med behållning!

Kommentera

