Flow

13 Maj

Jag har en artikel om flow hängande på min anslagstavla på jobbet. Flow är det där fantastiska tillståndet när man är helt koncentrerad på det man gör, tiden upphör att existera och allting verkar gå av sig själv. Artikeln handlade om hur man kan framkalla flow, vilka faktorer som påverkar att man hamnar i flow och hur man kan öka chanserna att få flow.

En av sakerna man kan göra är att träna kampsport eller yoga. den fokusträningen hjälper till att framkalla tillståndet. Men man kan också jobba med att begränsa sig själv till att bara använda vissa verktyg eller tekniker  i det kreativa arbetet, se till att uppgifterna är lagom utmanande, försöka stänga ute störande intryck från andra och jobba med ett tydligt mål.

Ja, ni hör ju själva att det är stor chans att flow inträffar på mattan, under en gradering.

Det är det jag hoppas på, den känslan jag är ute efter, nästa lördag.

En vecka kvar.

2 svar to “Flow”

  1. Johan Fändriks maj 14, 2011 den 05:59 #

    Hoppas det flyter på bra på lördag. Jag håller tummen!

Kommentera

