Fullt fokus

16 Maj

I går mötte jag en klubbkompis. Han frågade hur det hade gått dagen innan och jag svarade glatt: ”Jättebra!” och tänkte att det ändå var fantastiskt att han brydde sig så mycket om hur det gick på min graderingsträning. Sen kom jag ihåg att klubben haft en prova på-aktivitet och att det var den han frågade om. Så jag fortsatte glatt att berätta om den och hoppades att det inte skulle märkas att jag bytte spår mentalt. Egocentrering på hög nivå…

Vi pratade om det, Monica och jag, hur fantastiskt fokuserade vi är på detta. Och hur vi fått halva klubben att räkna vår gradering som den med stort G. Inte klubbgraderingen en vecka senare.

För mig har det varit nödvändigt att prata och skriva om processen, det hägrande svarta bältet har blivit tydligare. Det är också svårare att träna för lite och sedan dra sig ur när det närmar sig om tillräckligt många vet att man planerar att gradera.

Den här sista veckan är fokuset så hårt åtdraget att det här med att blogga nästan känns som slöseri med energi. Energi som jag behöver på lördag. Vi får väl se hur uppdaterad den blir nu de här sista dagarna.

I morgon blir det instrktion för nybörjarbarnen och sedan kort egen träning. max 45 minuter, har jag tänkt.

Kommentera

