Många nya bälten i klubben

29 Maj

I helgen har många i klubben bytt till ett bälte i mörkare kulör. Sju nya gula monbältare, fyra nya orangea monbältare, tre nya gröna mon och tre nya blå mon. Och sen ett par nya vuxna orangebälten, tre nya gröna, fyra blå och ett par brunbälten ovanpå det. Helt fantastiskt! Med förra helgens fyra nya svartbälten har Shindo nu 12 svartbälten som är någorlunda aktiva.

Vi har kommit en bra bit på vägen, men vi har problem med nybörjartillströmningen på vuxensidan. Den här terminen var det ingen som graderade till gult. Vi får se hur vi lyckas med rekryteringen under hösten. ett par pappor har lovat att börja och ytterligare en går och funderar fortfarande. Dags att börja bearbeta mammorna igen…

Det var roligt att se barnen jobba och göra sitt bästa igår, även om en del ansikten var mer än nödvändigt spända. Visst är det högtidligt och spännande att gradera, men jag vill att det också ska vara roligt. Vi tränar ju ju-jutsu för att det är så otroligt roligt och då är det ju bra om det märks även på graderingen.

Annars studsar jag mest runt här hemma och gottar mig åt att jag snart ska få åka på läger med barnen. Luftmadrasserna är testade om de håller luften, och i dag bestämde jag mig för att även städa dem lite. Det känns liksom bättre att lägga sig på en madrass som inte är full med de senaste lägrens bôs. Särskilt med tanke på att det ofta innehåller någon form av popcornspill.

Kommentera

