Jag är stolt över föräldrarna

6 Jun

Jag är alltid stolt över min klubb, men i helgen har jag varit lite extra stolt över föräldrarna i klubben. Vi åkte på läger med nio tränande barn och sex vuxna. Bara det är fantastiskt! De barn som åkte utan egen förälder fick snabbt en lägerförälder som hade lite extra koll på barnet.

Lägerarrangörerna i Köping ville sedan ha hjälp med nattvakter och kökshandräckning och det var inga problem. Alla vuxna från Shindo bidrog, några tog nattpass och andra tog i i köket. Det är skönt när det inte sitter fast någonstans utan att alla gör det de kan.

Efter lägret hade några av oss lite tid (fyra timmar) tills tåget skulle gå. Jag är fruktansvärt dålig på att bara drälla när det finns något som måste göras, så vi bar lite mattor och annat för att det skulle gå fortare att bli klara. Det är ju roligt att vara behövd och hjälpa till!

Under lägret fick jag lära känna en hel hop med barn från många klubbar. Några hade jag träffat förut, men en hel del var nya. En särskild plats i hjärtat erövrade Jönköpings knattar. Så söta och så energiska!

Kommentera

