Jag och min keps

27 Jul

Det finns vissa saker jag måste ha för att jag ska få flyt när jag springer. Förutom de självklara som skor och träningskläder så ingår iPod och keps i min utrustning. Musiken måste jag ha för att tycka att det är roligt och kepsen fungerar som skygglapp. I uppförsbackarna ser jag inte mer än ett par steg framför mig om jag tittar snett neråt. Resten skyms av skärmen. I mördarbacken kan jag inte titta hela vägen upp och fortfarande orka. Med kepsen klarar jag den. Båda varven. Jag vet att när jag kommer till en liten stenhäll i stigen så är jag nästan uppe och jag kommer att fixa det.

I dag var jag sju procent snabbare än i måndags på exakt samma sträcka. Det är helt okej. Något särskilt mål har jag inte, men det är roligt att se att det blir bättre och går lättare allt eftersom.

2 svar to “Jag och min keps”

  1. ceciliabergdahl juli 28, 2011 den 15:19 #

    hihi fina Lotta har du länkat till mig också, vad fin du är!

    Bra tips med den där kepsen, jag ska faktiskt pröva snarast, jag hatar nämligen att springa, men vill så gärna tycka det är kul.

    • jujutsumorsan juli 28, 2011 den 16:08 #

      Klart jag länkar till dig! Jag har länge hatat att springa, men tre saker gör det okej nu för tiden. Lägre tempo, musik och keps. Då är det riktigt behagligt ibland.
      Kram!

Kommentera

