Två mål som krockar med min personlighet

2 Aug

Just nu har jag två mål. Att bli lite lättare och att få bättre kondition. Eftersom jag dessutom har en personlighet som ibland, eller i ärlighetens namn ganska ofta, kräver quick fixes krockar mina två mål. Det går inte bra att springa med för lite energi i kroppen, helt enkelt. Det upplevde jag mycket tydligt i lördags när jag fick gå uppför sista halvan av mördarbacken. Det behövde jag inte göra i dag. Däremot har målet att bli lättare inte uppfyllts i gengäld. Tiden för min runda förbättras i alla fall.

Trots att jag helst av allt skulle vilja ha nått båda mina mål i förrgår får jag göra det som är det enda som fungerar – äta lite mindre än vanligt, inte mycket mindre, och röra på mig mer. Och ta det där viktminskningsmålet i små etapper. Det är ju bara såååå tråkigt!

Om ungefär tre veckor börjar ju-jutsun igen för hösten och då ska jag vara i bättre form än jag är nu. Håller vi oss till planen med att springa tre gånger i veckan ska det mycket till om vi ska missa det målet.

2 svar to “Två mål som krockar med min personlighet”

  1. Stefan F augusti 2, 2011 den 19:36 #

    Heja dig!
    /Stefan.

    • jujutsumorsan augusti 3, 2011 den 05:58 #

      Tack! Och heja dig! Ett löppass utan musik hade jag aldrig klarat!

Kommentera

