Klubbadministration till leda

3 Aug

Det beror säkert på att vi är ovana, men i kväll höll Dan och jag på i fyra timmar med klubbens närvarokort från vårterminen. Åtta mantimmar! Vi måste försöka få till ett bättre sätt att göra det. Grundfelet ligger i att vi inte har något medlemsregister på idrott online, den som borde haft behörighet att skapa ett hade inte det. Men till nästa termin hoppas jag innerligt att vi har det, för det här är inte roligt!

Förra terminen blev vi granskade av RF och eftersom det tog ett tag innan vi lyckades skicka in rätt underlag så antar jag att de granskar oss igen. Därför var vi extra noga nu med grundarbetet, så att det ska vara lätt om de skulle granska oss även denna termin.

När jag satt med närvarokorten och förde över barnens närvaro på ett gemensamt kort såg jag ”mina” barn framför mig, och jag längtar efter att terminen ska börja. Det tråkigaste är att flera gått vidare till nästa grupp i och med graderingen i våras. jag hoppas att det kommer nya, glada barn och fyller på min och J:s nybörjargrupp, annars kommer det att kännas ödsligt.

 

Kommentera

