Nu börjar det!

21 Aug

I morgon börjar höstterminens träning! För mig innebär den några förändringar. Jag tar över barnens nybörjargrupp helt, så jag instruerar dem varje vecka och jag släpper de vuxna nybörjarna. Det fanns fler instruktörer som ville hålla pass för vuxna och det är ju bra. Nackdelen är att vi nu inte har någon tjej som instruktör för de vuxna. Jag ska också vara hjälpinstruktör på avancebarnens pass i början av terminen. S, som kommer att vara det sen, har nyss opererat foten och ska vila.

Men den stora förändringen är att jag inte har någon egen gradering på två år. Nu blir det gladju-jutsu med bredd och så en andra dans-teknik i månaden eller nåt. Vi vill ju vara redo sen när det är dags!

Jag hoppas också på att vi ska kunna träna ett extra pass då och då på lördagar, då vi kan träna randori och kata med brunbälten och uppåt. Det vore så fantastiskt roligt!

Nu är det också bestämt att Shindo och Göteborgs ju-jutsuklubb ordnar ett läger tillsammans under hösten. Vi tänker bjuda in Kungsbackabarnen också, men inga fler. Om vi börjar litet kan det ju växa till nästa år om det blir lyckat. Shindobarnen åker ju på läger hela tiden och jag kuskar med, så jag tänkte att det vore roligt att försöka ordna ett läger själv också…

Kommentera

