Huvudet surrar

12 Sep

Sent i går kväll kom vi hem från framtidsdiskussionerna i Uppsala. Huvudet surrade efter utmanande träning och uppmaning. ”Om inte ni som är här gör det vi har pratat om så blir det inte gjort.” Tillsammans hade närmare 30 personer från olika klubbar spånat om framtiden och vad förbundet behöver göra, hur vi ska göra för att rekrytera fler nybörjare och marknadsföra oss bättre. När helgen närmade sig sitt slut avkrävdes vi två lappar. En med namnen på två önskade instruktörer på nästa påskläger och en där vi skrev vad vi kunde bidra med i förbundets tjänst. Ungefär.

På min påsklägerslapp stod två kvinnonamn. Jag har retat mig på att man i somras bjöd in till ett sommarläger med enbart män som instruktörer. Först i sista minuten tillkom en kvinna. Vi måste bli duktigare på att lyfta fram kvinnorna i förbundet! Så nu har jag bestämt mig för att lyfta fram andra kvinnor när jag får chansen. Inte för att jag inte tycker att männen är duktiga instruktörer utan för att jag tycker att kvinnorna också är det. Och männen verkar ha en given plats utan att jag behöver påverka särskilt mycket.

Träningen under helgen satte igång en massa tankar, så morgondagens pass för nybörjarbarnen kommer att se annorlunda ut än om jag hade planerat det före helgen. Här ska det gå undan!

Kommentera

