Nästa gång bänkar jag honom

13 Sep

Femton nybörjarbarn. Jätteroligt! Men så händer det något. M ser chockad ut och gnider sig om nacken. V har dängt till honom för att ”han blängde”. Jag talar strängt till V, men borde jag bänka honom? Jag gör inte det, men händer det igen måste jag. Jag har haft gruff i mina grupper förut, men det har inte varit på den här nivån. Jag hoppas att det var en engångsgrej, för allas skull.

Annars var det ett roligt pass där jag testade att få in lite mer fart i mängdträningen, a la Uppsalalägret. det gick okej, men var lite högre tempo än alla klarade. Jag ska fortsätta jobba med metoden så att det blir mer varierad träning.

Nästa gång ska jag ge mig på lite svårare tekniker också, så att de som har gult bälte får något nytt att bita i.

Åldersmässigt är gruppen mer mixad än den varit tidigare med större spridning i åldrarna. För första gången på ganska länge har vi fler killar än tjejer i gruppen och jag får motvilligt erkänna att det gör skillnad. Det är stökigare i hörnen, liksom. Jag får dela på barn som har svårt att stå nära varandra utan att det blir högljutt eller bråkigt. Fast å andra sidan fick jag tidigare dela på barn som inte kunde stå nära varandra utan att det blev högljutt och fnissigt .

2 svar to “Nästa gång bänkar jag honom”

  1. ceciliabergdahl september 17, 2011 den 11:31 #

    Ja det borde du! Man ska inte kunna tro att man ska bete sig hur som helst.
    Jag hade barngrupp förut och bänkade elever som inte kunde sköta sig, bla en kille som pekade finger till tjejena. INTE ok.

    Stå på dig Lotta

    • jujutsumorsan september 17, 2011 den 18:04 #

      Tack för stödet! Jag tycker ju att det dessutom är viktigt att kunna känna sig trygg i dojon. Hur ska man annars våga träna svåra och potentiellt farliga saker om man inte litar på sina träningskamrater?

Kommentera

