Varför är du här?

4 Okt

”Varför är du här och hjälper till?”, undrade lillasystern till en av mina nybörjare när jag stod och langade ut mattor så att barnen kunde lägga ut dem i dojon. Jag hade inte bytt om utan såg väl ut som en ordinär tant (inklusive scarf!).

Hon trodde mig knappt när jag sa att det var jag som var tränaren och gjorde stora ögon när jag svarade svart på hennes fråga om vilken färg jag hade på bältet.

Ju-jutsu kai kan tränas av alla, men vi har en bit kvar innan det nått ut…

Kommentera

