Lite sliten

16 Okt

Kroppen känns som på kvällen annandag påsk. Ändå har vi bara tränat två dagar och påsklägret är fyra. Budoklubben Shindo har firat tioårsjubileum under helgen tillsammans med förbundsinstruktörerna Stefan Forsman och David Gülger. För vuxna och blå eller bruna monisar fanns nio träningspass som var möjliga att delta i under helgen. Det sista passet var instruktörernas present till Shindo och innehöll ett antal jobbiga fysövningar som också förbättrade vår ju-jutsu kai.

Helgen innehöll som väntat en hel del guldkorn, bland annat upplysningen att våra armbågar i en teknik skulle likna en beagles öron i medvind. Vi skulle också rulla triceps som bulldeg och en hel del annat.

Några av mina tekniker har förbättrats rejält under helgen och jag hoppas att jag kan behålla den nivån i fortsättningen. Sedan har jag insett att jag har haft rätt i att försöka koppla bort hjärnan och bara låta kroppen jobba – o goshin ser bra ut i fart, irimi nagen sitter som en smäck, men ibland låser sig allting när jag får tid att tänka.

 

Kommentera

