Det rör på sig på många fronter

2 Dec

Det är inte brist på ämnen som gjort att jag inte varit så aktiv den senaste tiden. Tvärtom. I klubben snurrar det på som vanligt med graderingsträning för barnen. I tisdags var de jätteduktiga, alla utom tre som av olika skäl valde att sitta bredvid. En ska inte gradera och de andra två börjar jag tvivla på. De har lite för högt självförtroende när det gäller sin kunskap jämfört med vad de faktiskt kan. Vi får se hur det går. Oftast skärper ju barnen till sig och överraskar på graderingsdagen.

De andra barnen fick en rejäl dos egoboost i tisdags. Vi övade några tekniker och efter varje teknik upprepade jag namnet på tekniken och sa ”När ni hör detta på graderingen kan ni tänka att ‘det här kan jag’ ”. De växte för varje teknik vi kunde avsluta på det sättet.

Jag och tränarkollegan M var på kurs i går i Idrott Online. Vi tycker att vi har ganska bra snurr på administrationen i Shindo, men det fanns mycket mer att lära sig. Nu ska det bli av att lägga in medlemmarna i det digitala medlemsregistret. Sen ska LOK-stödsansökningarna gå så mycket snabbare än de gjort de senaste gångerna.

Och på förbundsnivå, vad kan jag säga, det rör på sig ordentligt! Jag ska släppa områdesansvaret för funktionshinder och i stället vara förbundets informationsansvarige. Det är spännande och lite läskigt. Tidningen landade i mitt knä, vilket förmodligen innebär att jag måste köpa en dator med lite mer kräm än jag har i dag. Fast sånt är ju också lite roligt.

För en vecka sedan åkte jag upp till Lidingö för att få en genomgång av vad styrelsen förväntade sig av mig som informationsansvarig och vilka förutsättningar som fanns för mitt jobb. Jag vet ännu inte hur budgeten för tidningen kommer att se ut 2012…

Men visioner har jag. Och tips tar jag tacksamt emot. Både på vad ni vill läsa om och vad ni skulle vilja bidra med.

Vi hörs!

Kommentera

