Vi skrattade och brottades

18 Jan

I går varken orkade eller hann jag blogga. Tisdagar innebär att jag är i dojon från 17.40 till 21.30. Sen är det äta, duscha och sova, och det går inte att få in skriva där. Då blir det så ruskigt tungt att gå upp morgonen efter.

I går var inget undantag från tisdagsrutinen. Jag och min nya hjälpis D hade tio vita och gula barn, varav fyra nya för denna termin. De jobbar på hur bra som helst och det är jätteroligt att ha gruppen. Trots det var jag lite seg och stel och småkall efter att ha instruerat i en och en halv timme och jag funderade på att gå hem och jobba med förbundstidningen i stället för att träna. Som tur är gjorde jag inte det. I stället tränade jag ett av de roligaste passen på länge. Mycket fart, en hel del besvärliga ukar och många brottningsmatcher senare var jag helt slut. Större delen av passet tränade jag med tre av tonåringarna som gått upp från barngruppen den här terminen. Det var extremt roligt, särskilt när vi körde mattbrottning på tre personer. Vi skrattade och brottades och hamnade i en enda stor hög hela tiden.

Jag slutar nog aldrig förundras över hur fantastiskt det är att så många olika människor i olika åldrar och i olika bra form kan träna och ha roligt tillsammans.

Kommentera

