Risk för mardrömmar

5 Feb

Nu börjar jag få abstinens. Normalt sett tränar jag bara varannan vecka eftersom träningstiderna inte går så bra ihop med mina barns läggningstider. Veckan som gick var jag förkyld och tränade inte själv, jag höll bara mitt pass för nybörjarbarnen. Denna vecka är barnen här och någon ju-jutsuträning för egen del blir det inte.

Det kanske i och för sig är bra, för jag är fortfarande inte helt ok i halsen. Problemet är att jag brukar få helt sjuka drömmar när jag inte tränar ju-jutsu. Det börjar med att någon ger sig på mig, ofta med vapen. Som av en händelse har jag en kniv eller yxa till hands, och när jag är klar med den som attackerade är det bara småbitar kvar av honom. Analysera det, ni!

Jag är glad att jag oftast slipper de här drömmarna. Det är inte det enda eller bästa skälet till att jag tränar, men det är klart att det bidrar till att jag mår så bra när jag får ge järnet och jobba mig riktigt trött på mattan.

Kommentera

