Lägerlängtan

9 Feb

Nu börjar vår- och sommarprogrammet för barnläger klarna. Jag vet att jag inte har möjlighet att åka på Vårmonet, det är nog det enda återkommande barnläger jag aldrig varit på. Jag måste få till det nån gång…

Alingsåsklubben planerar för ett barnläger dit Shindo blir inbjudna under våren och självklart planerar vi för att åka till Köping under Kristi Himmelsfärdshelgen och Oxelösund i slutet av juni.

Jag älskar verkligen att åka på läger. Det spelar ingen roll om jag åker som klubbledare eller elev. Jag har alltid älskat den där känslan av att allt är möjligt, att normala vardagliga regler och rutiner upphävs. Som liten innebar det att det var helt okej att äta socker som pålägg på vitt bröd med mycket smör på. Som vuxen innebär det att någon annan står för en stor del av det praktiska runt omkring. Jag behöver inte alltid laga mat, det finns inget ogräs att rensa, ingen städning som behöver göras (utom i slutet av lägret) och en massa vänner att prata med och träna med.

Som det ser ut nu inleds lägervåren med påsklägret, sen Alingsåsbarnläger, sen bältesläger i Skåne, Monsterläger, sommarläger för barn och sedan för vuxna.

Sex läger på tre månader… Tjoho!

Jag hoppas att vi ses på några av dem!

Kommentera

