En del gick bra på riktigt

14 Feb

Nu är vi på gång! I dag tränade Monica och jag det första seriösa passet med sikte på andra dan. Och så bra det gick för oss. Vi förstod nästan hur vi skulle göra nästan alla tekniker. 😉

En del gick bra på riktigt, men det är klart att de tekniker man aldrig gjort och aldrig blivit visad hur man ska göra är lite mariga. Ett tag lyckades vi också hålla nere tempot så att vi hann med att förstå vad det var vi gjorde. Det är lite knepigt att det krävs ett så lågt tempo för att teknikerna överhuvudtaget ska gå att göra i graderingstempo senare.

Eftersom Monicas axel nu bestämt sig för att den behöver uppmärksamhet och vi inte riktigt vet när vi kan träna tillsammans blev vi glatt överraskade när vi upptäckte att vi även kommer att träna på torsdag och lördag förmiddag! Det gäller att passa på när båda är friska och har möjlighet att träna, så nu kör vi!

Ikväll blev det också verkligt att om vi ska ta nästa grad på minimitid så innebär det att vi graderar i maj nästa år. Det kändes plötsligt väldigt snart. Tur att vi hinner åka på några läger innan dess.

I dag kom också den första förbundstidning jag gjort i brevlådan. Det kändes bra att ha gått i mål med det första numret, men det finns en del att förbättra redan till nästa nummer. Jag hade en idé att spegla påsklägret genom att träna i alla bältesgrupper, men jag tror att jag hoppar det den här gången. Det händer oerhört mycket nu på våren och nummer 2 kommer att bli ett späckat nummer hur jag än gör. Jag kan spara den idén till en annan påsk.

Men jag ska definitivt genomföra idén med tipslåda. Ska kolla om det finns någon brevlåda någonstans i förbundets förråd, annars fixar jag en ny och en affisch som jag sätter upp så alla på påsklägret får möjlighet att tipsa om personer eller företeelser som borde vara med i tdningen.

Kommentera

