Fyra…

2 Apr

I fjol skrev jag ett inlägg om att det sjöd  i mitt Facebookflöde. Det har inte riktigt börjat ännu. Allt som finns är en försiktig förfrågan om att låna luftmadrass som svar på infon om när och varifrån Shindo åker på fredag. Men det kommer. Jag vet att det snart börjar bubbla. För oavsett om vi är 14 eller 50+ så längtar vi till lägren. I alla fall jag längtar efter den där känslan när energin bara flödar genom kroppen och det altid går att ta i lite till, även om benen och armarna känns blytunga. Den där energin som bara finns där entusiaster samlas. Entusiaster som åker mil efter mil för att få träna för landets bästa instruktörer, träffa vänner från hela Sverige och utvecklas.

Jag kan vara lite rastlös till vardags, men den där energin är direkt kanaliserad till mig. Jag kan inte stå still på mattan strax innan lägret ska starta. Eller sen heller, för den delen. Den förbindelsen med energin, den där konstanta kicken. Det är den jag vill åt.

Kommentera

