Antiklimax

11 Apr

Jag lyckades blogga hela vägen fram till påsklägret, men sen tog det stopp. Väldigt lite tid tillbringades på hotellrummet där en trilskande uppkoppling satte käppar i hjulet.

Detta mitt femte påskläger blev det första jag inte tränade alla pass på. Redan på söndagen satt jag ett av passen och måndagen tränade jag inte alls, utan snörvlade mest. Både i går och i dag har jag varit hemma från jobbet i en hejdundrande förkylning som gör mig andfådd när jag förflyttar mig från en våning till en annan i huset. Oavsett om det är uppåt eller neråt…

Det blev sambon som fick ta passet med nybörjarbarnen i går och någon egen träning blir det nog inte i morgon heller.

Trots det ynkliga slutet för min del var lägret i stort bra. Jag blev lite gnällig ett tag bara, när strävan efter full fart resulterade i att jag förväntades göra tekniker till tredje dan i full fart utan att få veta hur. Monica och jag ägnade oss i stället åt de andra teknikerna vi tränat på det passet. Hade ingen lust att skada mig eller någon annan.

Kommentera

