Vardagsedge

12 Apr

Jag gick ner i källaren och hämtade den torra tvätten. Många träningsdräkter. Sen gick jag två trappor upp till sovrummet med tvättkorgen. Flåsade kraftigt och nös minst tio gånger. Det var ett bra beslut att stanna hemma även i dag. Kroppen är inte redo för arbete och framför allt vill jag inte sprida den här förkylningen till någon annan. Den är min, bara min.

I stället funderar jag på och planerar nästa nummer av Ju-jutsu kai-tidningen. Snart dags att slira loss rejält på att faktiskt skriva artiklarna och göra i ordning sidorna.

Och så vilar jag. Sitter stilla i soffan och tittar tomt rakt ut i luften. Beter mig fullständigt onaturligt, med andra ord.

Kommentera

