Jag bestämde mig för att växa upp

13 Jun

Igår var jag arg och frustrerad. I dag är jag glad att jag inte bloggade just då, utan i stället spydde ut min frustration i min systers öra via telefon. För i dag ordnade sig allting igen. Det var lite svårt att hänga med i svängarna där ett tag.

Så här var det. Till Ju-jutsu Kais barnsommarläger har vi _en_ förälder som ska med och som sedan ska åka hem när lägret är slut. Vi andra tre vuxna ska stanna på kurser och vuxenläger veckan efter. Alla barn ryms i bilar på väg dit, men planen var att sätta de fyra barn som ska hem efter lägret på ett tåg tillsammans med föräldern. I går ringde hen och sa att hen nog inte skulle kunna åka på lägret eftersom det inte gick att få tag i någon kattvakt. Jag trodde att jag skulle börja spruta eld. Och det kanske jag gjorde också, fast med ord. Jag var inte vidare trevlig när jag förklarade att utan föräldern visste jag inte riktigt hur barnen skulle ta sig hem och om det inte gick att lösa var jag inte säker på att de skulle få tillbaka pengarna för lägret. Jag hade ju redan anmält dem och betalt avgifterna i förvissningen att allt var löst.

Hela dagen i dag har jag ångat irritation över det jag upplevde som ett svek, men när jag kom hem bestämde jag mig för att växa upp. Jag skickade ett sms där jag bad om ursäkt för att jag varit tvär i telefon och berättade att vi verkligen behövde föräldern på lägret och att jag hoppades att det hade löst sig med kattvakten.

Nästan direkt fick jag ett soligt meddelande tillbaka där hen sa att det var okej, kattvakten var löst och att hen såg fram emot att vara med på lägret. Wow! Det här med att uppträda lite moget är kanske underskattat?

Ett par sms senare hade vi bestämt att jag kunde beställa tågbiljetterna till föräldern och de fyra barnen. Så det gjorde jag. Nu ska vi bara bestämma vilken tid vi lämnar Mölndal den 26 juni så kan jag ringa runt till de andra föräldrarna med betydligt trevligare besked än jag trodde i dag vid lunchtid.

Kommentera

