En kort nedräkning denna gång

25 Jun

I morgon bär det av till Oxelösund för en och en halv vecka Ju-jutsu Kai. Först blir det barnläger, sedan A-instruktörskurs parallellt med både barn- och vuxenläger och sedan hinner jag ansluta till vuxenlägret. Intensivt lär det bli.

Det blir också spännande att se hur vi lyckas packa in oss i de två bilarna som åker från dojon i morgon bitti. Jag har packat in det mesta av mina och dotterns grejer i bilen redan och det ser en aning fullt ut. Och då har jag ändå lyft på botten i bagaget och packar mjuka saker runt reservhjulet.

Nåja, det går säkert bra. Fast det är klart att alla har väl inte med sig en egen brevlåda till lägret. Jag utgår från att jag även denna gång kommer att få en del kommentarer om den…

Här är några andra saker jag inte åker på sommarläger utan, men som kanske inte är självklara för alla andra:

1. Tempurkudde

2. Egenblandade kakmixer så att jag lätt kan sno ihop en kladdkaka eller banankaka

3. Lagom stor bit mörkläggningsgardin för att tejpa fast över fönstret på dörren till klassrummet (75 cm i kvadrat)

4. Buntband för att sätta upp brevlådan

5. Ticket to Ride

Snart, snart, snart rullar vi in på skolgården på Breviksskolan i Oxelösund.

Kommentera

