Kursstart och lite identitetskris

27 Jun

Ända sedan min dotter och jag började träna ju-jutsu har vi varit på barnsommarlägret tillsammans. Vi åkte första gången sommaren 2007 när jag var orangebälte och hon fortfarande knatte. I år började det som vanligt, vi var båda på barnsommarlägret, men i dag bytte jag roll. Från klubbledare och mamma till A-kursdeltagare. Det känns väldigt kluvet och konstigt, men ändå ganska bra att ta nästa steg i instruktörsstegen.

Jag var duktigt nervös inför kursstarten och hade inte alls ro att titta igenom tidigare kurshäften för att vara uppdaterad och påläst. Jag vankade runt och tog bilder på barnlägerdeltagarna i stället och repeterade deras namn för mig själv. Till väldigt liten nytta, eftersom jag inte kommer att vara med nåt mer. Det kändes lite vemodigt.

Barnträning på sommarläger i OxelösundVäl på A-kursen gick det bra, och det är god stämning i gruppen. De flesta har jag träffat förut, men ett par nya bekantskaper finns det.

I morgon ska min grupp berätta för de andra om skador och hur man ska hålla i det avsnittet på D-kursen. Det känns overkligt att jag efter den här veckan kommer att ha rätt att hålla kurser, det är ju sånt som andra gör…

Nu är klockan mycket och det är dags att smyga in i Shindorummet för kvällen.

Kommentera

