Kataträning för blå o gröna

4 Jul

Precision är ett nyckelord i kata. När blågröna gruppen tränar katan till brunt bälte deltar även några svartbälten. Det borde jag också gjort, men nu när axeln börjar kännas ok har jag blivit förkyld. Träningsmässigt är det här mitt uslaste sommarläger nånsin. Socialt är det riktigt bra. Jag har lärt känna många nya människor, rätt många av dem är från Dalarna. Jag är inte ensam från Shindo som är justerad, en av oss föreslog att rummet vi sover i skulle ha en skylt där det står sjukstuga… Men vi är i alla fall här och det verkar som att vi kan få med oss pokalen för aktivaste klubb med oss hem för fjärde året i rad. Det handlar ju bara om hur stor procentandel av klubbens vuxna som är här.

 

Tydligen gick inte filmen in via mobilen, så ni fick inte njuta av den del av katan jag lyckats fånga. /Jujutsumorsan

Kommentera

