Kroppen till ju-jutsumorsan: Ta det lugnt!

16 Okt

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Ibland blir det bättre, ibland blir det inte det. I lördags skulle vi ha tränat, men av olika anledningar blev jag i stället hjälpinstruktör på knattepasset. Okej, tänkte jag, men eftersom sambon rehabtränar armbågen så kan ju jag träna tisdag och torsdag på vanliga träningstider.

Tji fick jag. Min kropp sa ifrån och med lätt feber och halsont har jag nu varit hemma från jobbet i två dagar. Min mamma talade strängt till mig i telefon i dag och berättade att man måste ha en helt feberfri dag innan man får gå till jobbet igen. Tänk att man alltid är barn i förhållande till sin mamma… Men, jag får väl lyssna på kroppen och se till att jag är ordentligt frisk innan jag drar igång igen.

Träning på torsdag är kanske inte helt realistiskt. Det är nog bättre att ta det lugnt om nu kroppen bestämt sig för att jag måste sakta ner.

Det är bara så frustrerande.

Kommentera

