Jaha ja, det kanske inte var så smart det här…

1 Mar

I dag efter jobbet såg vi på gymmet, Monica och jag. S var redan där och hade tränat nästan allt hon tänkt sig. Efter bänkpressen ägnade hon sig bara åt att hjälpa oss och se till att vi gjorde övningarna rätt och med lagom tung vikt. Och hon såg till att vi tog i ordentligt och inte var för mesiga med vikterna…

Det var roligt och fantastiskt lyxigt med en personlig tränare. Det har jag aldrig provat förut. Som vanligt var jag lätt att trigga och därför har jag nu lite svårt med finmotoriken i armarna, särskilt vänster. Tog kanske i på gränsen till min förmåga. Jag lär känna det i armarna i morgon, vilket leder tillbaka till rubriken. Morgondagen ska nämligen ägnas åt att först jobba = anteckna en massa och fotografera. Sedan åker jag till Alingsås för att träna ju-jutsu för vår minsta shihan.

Det kan hända att någon behöver mata mig när det är dags för middag, men jag tror ändå att jag kommer att göra om gympasset fler gånger.

Kommentera

