Så där ja!

10 Mar

I kväll blev det liggande randori, de jigo waza-tekniker vi valt ut som särskilt viktiga att öva, alla renraku waza och innan dess en uppvärmning som funkade riktigt bra.
Ett toppenpass, helt enkelt.
Innan dess hade jag planerat de två pass jag ska hålla på Vårmonet. De gula barnen ska få öva försvar mot fegis och de gröna till bruna får öva försvar mot korkskalle. Vi får se vad de tycker om det. Det är bara 50-minuterspass, så det kan hända att jag varit för ambitiös i antalet tekniker jag vill hinnamed, men det märker vi. Hellre lite för mycket uttänkt än för lite.
Väskan är nästan färdigpackad och dotterns väska saknar bara ett par småsaker så kan den stängas.
Vi är redo för läger, med andra ord!
Men först ska jag ta mig igenom en vecka med mycket jobb och ett par egna träningspass plus ett pass för nybörjarbarnen. Det blir spännande att se hur många vi har denna vecka…

Kommentera

