Lite längre

11 Mar

Vi satt vid köksbordet och pratade alla fyra igår.
– Du borde nog få en ny väska för ju-jutsun, sa jag till dottern. Den gamla är kanske lite barnslig.
– Ja och du kommer inte att rymma allt i den gamla väskan, fyllde sambon i.
– Allt, undrade dottern.
– Du rymmer inte vapenpaketet, sa jag.
– Vapenpaket???, sa sonen med stora ögon.
– Kniv, påk och pistol, sa jag.
– Ska jag ha ett sånt, sa dottern.
– Självklart, sa jag.
Sonens haka nuddade bordsskivan och sen kom det:
– Du är världens bästa mamma!
Jag är nog lite längre i dag.

Kommentera

