Man vet aldrig vad som kommer härnäst…

21 Mar

En pappa frågade mig varför jag instruerar barn. En av anledningarna är att när man har med barn att göra är inget riktigt förutsägbart.
Dialog från lägret:
L: Duuuuu, när ska du få rött bälte?
Jag: Det kommer jag aldrig att få.
L: Men varför?
Jag förklarar lite om hur graderingssystemet fungerar, att det är flera år mellan varje svart bälte och att jag inte kommer att klara av att gradera till ens de sista helsvarta bältena.
L: Men duuuu, när ska du få rödsvart bälte?
Jag tar förklaringen en gång till, men inser att det nog inte går hem riktigt, så jag byter ämne.
Jag: Men du, om ungefär tio år, då kan du ta svart bälte. Då ska jag vara där och heja på dig.
L: Lever du då?

Kommentera

