Påskläger 2013: slutet

1 Apr

I dag var det sovmorgon. Det fick vi igen sen när vi skulle träna två pass på raken. Först skulle vi ha haft en Nybrotjej, men hon hade dukat under för magsjuka under natten, så i stället fick vi en lång shihan från Oskarshamn. Det blev slag- och sparkträning för hela slanten, även ”Hollywood-tekniken” till blått bälte. Monica och jag hade kungligt roligt på passet och hennes väl avmätta sparkar hade en enorm effekt på mig, därav ”Hollywood-teknik”.
Sen var det dags att träna för ett energiknippe från Luleå som numera hör hemma i Uppsala. Nu var det attityd som gällde. Ett riktigt roligt pass, det också! Tyvärr fick vi sluta tio minuter tidigare för att hjälpa till att bära mattor från B-hallen. Den energi jag sparat till de sista minutrarna använde jag till att vara riktigt irriterande pigg och studsig när vi bar mattor. Jag fick några trötta blickar, men de flesta såg mest roade ut.
Avslutningen är alltid spännande på påsk- och sommarläger eftersom det delas ut medaljer till aktivaste elev i varje grupp och en pokal till den aktivaste klubben.
I år trodde vi att vi skulle ta hem bucklan, men det blev Kalmar för tredje året i rad. Vi får piska ihop fler än 18 tränande Shindoiter till nästa år, så kanske det går.
Två medaljer tog vi med oss i alla fall. En 2 dan:are och ett blåbälte kunde stolt sträcka på sig lite extra efter avslutningen.
Sen tog det stora kramkalaset vid. Helst vill jag bara fortsätta kramas och småprata med alla vänner, men samtidigt vet jag att vi vill komma hem i vettig tid, så jag pep in i duschen rätt snabbt. Då hinner man ju kramas en stund efter duschen också. 🙂
Väl inpackade i bilarna styrde vi mot Max, som traditionen bjuder. Innan vi hunnit ut på motorvägen efter Maxbesöket sov jag. Knappt tre timmar senare vaknade jag och då var vi nästan hemma.
Det gäller att veta när man ska koppla av, för när vi kom hem vardet ju bara att börja tvätta, laga lite middag och se till att allt är i ordning inför jobbveckan.
Sambon avböjde middag eftersom han inte visste om han skulle få behålla den. Den magsjuka som härjat på lägret hade nått även honom.
Är jag empatistörd om jag inte riktigt har lust att sova i samma säng som honom i natt?

Kommentera

