Citronfromage

4 Apr

Vi har några specialuttryck i vår träning, Monica och jag. När vi trippar runt för mycket, eller är lite för taggade och vill slå eller sparka innan vi står helt stilla påminner vi varandra om att hitta vår inre *** (ja, ett personnamn på en ju-jutsuperson som står stadigt). När vi stegrar oss och stretar emot för mycket i de lite högre kasten, så att det blir svårt att utföra tekniken låtsas vi att vi tränar tillsammans med *** (en annan ju-jutsuperson som vi inte vill verka mesiga inför). Vår coach har infört ett tredje begrepp: citronfromagetempo. Det har vi använt för att visualisera ett lågt tempo när vi började träna på randori med två motståndare. Det är svårt att röra sig snabbt i en skål med citronfromage.
I dag, dag två av påsklägermagsjukan, känns det som att jag blandat ihop två av begreppen. Jag har hittat min inre citronfromage.
Ni som tycker att jag är en olidlig studsboll på mattan skulle se mig i dag. Det går inte snabbt när jag tar mig runt i huset. Men eftersom det är djupt frustrerande att bara ligga ner i sängen måste jag ju ändå röra på mig. Långsamt.
Hoppas att jag inte smittat någon annan med det här otyget!

Kommentera

