Slut på åskmolnsdagarna

7 Apr

De senaste dagarna har det varit strålande sol ute, men hemma hos oss har vi haft ett eget vandrande åskmoln. Mitt humör har haft någon slags blodtrycksfall och det har varit lätt att få uppfattningen att världen står och faller med hur det skulle gå på den här provgraderingen. Inte blev jag vänligare inställd till min omgivning för att det var sambon som skulle hålla provgraderingen heller.
Kulmen (förhoppningsvis) kom i går när jag i stort sett var redo att byta ut allt i mitt liv. Det var fel på det mesta, men mest fel var det på mig. Eftersom jag ändå inte går att leva med skulle sambon bort. Då sålde jag även huset i tankarna och det var ytterst nära att barnens far fått ta allt ansvar för dem, för var jag en så lämplig mamma när allt kom omkring? Åskmolnsdagen avslutades när jag till slut, stel som en pinne och inlindad i mitt täcke somnade med tårar på kinderna. Det där om att jag inte är så lätt att leva med kanske jag inte ska stryka utan vidare…
I dag vaknade jag sammanbiten, men med hopp om livet efter uppmuntrande ord på Facebook. Men något mer än enstaviga svar kunde familjen inte vänta sig.
Så äntligen var klockan 11 och det var dags för urladdningen i dojon. Fortfarande sammanbiten, men också fast besluten att inte ge upp hoppet om gradering i maj förrän någon höll upp en stor skylt med STOPP på framför mig.
Fysiskt har jag varit i bättre form och mentalt låg jag ännu sämre till. De tekniker vi brukar ha problem med hade vi fortfarande problem med. Det som ibland har skitit sig på träning sket sig även nu. Det var med andra ord en dålig dag. Och ändå. När allt var klart fick vi ingen stoppskylt, utan ett protokoll med långt fler ettor än nollor. Nu har vi att göra den närmaste månaden och åskmolnet kan lämna Krokslätt. Jag har inte tid att tjura, jag ska ta andra dan i Ju-jutsu Kai i maj. För om provgraderingen en riktig skitdag som den här var okej, då fixar vi det här!

Kommentera

