Inventering i dojon

14 Apr

I dag tränade jag inte själv, men en sväng till dojon blev det ändå. Tur att vi bor nära… På förmiddagen skulle en annan andra dan-aspirant dra igenom allt tillsammans med min sambo och den andra uken. Jag läste teknikerna så att det skulle gå smidigt. Under uppvärmningen passade jag på att inventera i skåpet så att vi ha alla pass och diplom vi behöver till graderingen på klubben i slutet av maj. Det hade vi inte.
Frågan är bara hur många systemböcker vi tror att vi säljer den dagen. Vi hade inte många kvar av varken mon- eller vuxenboken i ju-jutsu.
Det går väl iväg en stor beställning till kansliet vilken dag som helst från BK Shindo.
I veckan satsar vi på att träna tisdag på vanlig träningstid, en kortis på onsdag när mina barn är på scouter, torsdag vanlig träningstid och eventuellt söndag eftermiddag. Det sista beror på hur pigg jag är när jag kommer hem från barnlägret i Ödenäs på söndag eftermiddag. Det kan ju hända att jag är lite mosig.

Kommentera

