Planering och kort träning

17 Apr

Det är mycket på jobbet just nu och fram till semestern. I dag satte chefen och jag oss och planerade lite när och hur jag ska göra allt. Det var bra.
Jag ringade in 5 maj i jobbkalendern och sa att bara jag graderat så skulle hon ha mitt fulla fokus.
”Ja, eller också bryter du ihop”, var hennes svar.
Medan sonen var på scouterna gjorde Monica och jag vårt bästa för att graderingen ska gå bra. Vi tränade kata, uke och atemi waza i dojon här hemma. Det är lite lurigt med katan för då måste man lägga ut två extra mattor in i köket för att få till de sex mattors längd som krävs.
Men det är ändå smidigt att kunna träna en timme när det passar och inte behöva tränga sig på under andras träningstider i riktiga dojon.
I morgon blir det jigo waza. Förhoppningsvis hinner vi dra igenom hela.

Kommentera

