Kvittot

23 Apr

Jag har varit lite orolig för om vi verkligen har tränat tillräckligt mycket, men nu är jag inte det längre. I går kom det inre kvittot på att vi är redo. Jag är less. Jag fantiserar om vad jag ska göra när graderingen är genomförd och inte all fritid går åt till graderingsträning. I söndags taggade vi dessutom upp rejält när vi körde igenom hela jigo wazan och fick gillande nickar och tummen upp till och med från sambon som är petnoga.
I kväll ska vi först ha provgradering med våra nybörjarbarn och sedan kör vi ett träningspass själva där vi tänker fokusera på renraku wazan, liggande randori och vapenteknikerna. Liggande randorin kör vi mest för att vi tycker att det är roligt, det är viktigt nu när vi börjar tröttna på graderingsträningen.
Vi har gjort en plan för resten av tiden fram till graderingsdagen, så vi vet vad vi har tänkt oss. Vi hoppas att planen håller. Just nu är vår coach och andre uke ute och reser igen så vi får vänta med randorin mot två motståndare till söndag.

Kommentera

