Naprapaten var inte imponerad…

22 Maj

Inte helt oväntat var naprapaten inte imponerad. Med rätta. Att gå från att träna tre till fyra gånger i veckan och stretcha noggrant efter varje tillfälle till att bara instruera och aldrig stretcha var kanske inte det smartaste draget. Träningen var jag inte redo för, men det finns ingen ursäkt för att jag inte stretchat. Kanske lär jag mig nåt. Troligen inte.
I morgon är det träning i dojon, men jag får stå över om inte jag fått ordning på rumpan till dess. Naprapatens order var korta promenader, stretching och vila. Och en rejäl varning att om jag inte får ordning på detta kommer ryggskottet som ett brev på posten. Det är en ny erfarenhet jag inte har lust att göra, så jag får böja mig.
Jag vill ju vara okej när jag ska instruera på barnsommarlägret och själv kunna träna för fullt under sommarlägret.
Planen är att lufsa runt uppe i skogen några rundor innan det är dags för lägren, vi får se vad som är möjligt och vad som hinns med.

2 svar to “Naprapaten var inte imponerad…”

  1. Ann-Katrin maj 23, 2013 den 10:23 #

    Vad ska du göra för stretchövningar? Jag har själv ont i höft/ända, någon nerv som kommit ikläm med någon muskel, och märker att det värsta är att sitta, det bästa är att röra mig men vore bra att höra vad andra gör för stretchövningar…

    • jujutsumorsan maj 23, 2013 den 12:52 #

      Ligga ner på rygg, lägga höger fot på vänster knä, dra upp vänster knä så långt mot magen det går, med höger fot kvar på knät.
      Sträcka ut höftböjarna på båda sidorna. Det jag egentligen vet att jag måste, men så lätt struntar i när kroppen mår bra…

Kommentera

