Terminsavslutning med stor uppslutning

2 Jun

Nu är terminen officiellt slut i Budoklubben Shindo. De flesta sektioner fortsätter med sommarträning för sina grupper, men kanske i något mindre omfattning än tidigare. Barngrupperna har sommarlov.

Det känns som att jag nu kommer att ha eoner av tid till mitt förfogande, men så blir det ju inte. Hux flux är vi i Oxelösund på sommarlägren.

Vi hade likadan avslutning som vi brukar – brännboll på en stor äng i skogen ovanför dojon och grillning efteråt. Det var jättemysigt, och i år var det fler som dök upp än förra året. Förra året spöregnade det å andra sidan och vi grillade under tak. I år var vädrets makter med oss.

Jag fick blommor och ett kort från en av mina elever som nästa termin kommer att träna i en annan grupp. Innan hon gick fick jag en lång kram. Och hon strösslar inte ut sina kramar hur som helst. *stolt och lite rörd*

Som vanligt vid större klubbtillställningar blir jag lite mjuk i hjärtat. Vi är så många olika individer, med så olika förutsättningar, men tillsammans blir vi en fantastisk enhet. Det är så häftigt! Ett par av nybörjarnas föräldrar kommenterade också att de tyckte att det var så god och varm stämning i klubben. Det känns bra att även föräldrar till rätt nya barn kan känna att atmosfären är välkomnande. Att vi som är djupt insyltade i klubben tycker det är toppen är i och för sig bra, men ingen garanti för att nya ska känna det.

Kommentera

