Sommarläger för barn, dag 2

26 Jun

Så var debuten som instruktör på ett förbundsläger avklarad. I dag har jag haft två pass, ett med tävlingsteknikerna och ett med liggande tekniker. Utan de tre hjälpisarna på tävlingsträningspasset hade jag varit rökt. Nu blev det bra.

De liggande teknikernas pass fick namnet Vila – vessla. Först får man ligga och vila, sen måste man bli snabb som en vessla med försvaret. Det passet var båda grupperna med på och vi avslutade med ett par omgångar liggande randori. Det kändes som att de var nöjda när de gick av mattan. Jag var det definitivt.

Nu är det läggdags, så det är dags at leta upp sonen och se till att han kommer i säng. Igår gick det som en dans, vi får se hur det funkar idag.

I morgon är det bara Martin och jag som instruerar, så det blir en intensiv dag. Jag börjar redan klockan nio och så har jag två pass på raken.

En annan sak som är roligt är att se dottern på mattan i rollen som klubbledare och hjälpis. Hon har kungligt roligt och tar plats på mattan på ett bra sätt. *stolt*

Kommentera

