Sommarlägret för vuxna, dag 1

29 Jun

Efter en fullspäckad dag ligger jag nu på min luftmadrass i ett rum fyllt av snusande och i vissa fall snarkande shindosar. Visste ni att luftmadrasser funkar som resonanslådor för snarkningar?
I morse började vi med två timmar på Bodaborg. Vi var åtta personer i två lag och vi hade riktigt roligt! Efter lunchen började folk droppa in i lite stridare ström och som vanligt blev det många kramar.
Så blev klockan äntligen 15 och stilchefen invigde lägret. Vi började med en timmes vila för att sedan kicka igång ordentligt med vår gruppansvarige sensei från Kista. Som väntat blev det ett pass i full fart, lika mycket för att han alltid lockar fram det lilla extra i mig som för att passupplägget var fartigt.
Efter stretch, fler kramar och mellanmål var det dags för ett pass för en småländsk sensei. Fortfarande rätt högt tempo och det kändes så skönt att få jobba rejält utan att behöva tänka så mycket själv. Jag fick till och med visa en teknik på instruktören och eftersom han är rätt mycket större än jag tog jag i. Med styrkeskrik och allt. Det gick bra…*nöjd*
Kvällen rullade på med ett par tvättar, handling och ett par partier Ticket to Ride. Riktigt kul!
Men nu är det dags att sova. Jag tränar första passet klockan 9 i morgon bitti.

Kommentera

