Dunderhonung

19 Sep

Det har varit en trög terminsstart, det erkänner jag. Mycket på jobbet och en vilja att fokusera mer på barnen nu när det bara är vi har gjort att träningen fått mindre tid.
Jag brottas också ständigt med problemet att jag tänker för mycket på mattan. Mitt i en teknik tar hjärnan över och beordrar paus eller uppmärksammar kroppen på att nu får du inte missa den här detaljen. Det innebär naturligtvis att tekniken tappar sitt flyt och kroppen blir förvirrad och börjar skicka ut armar och ben åt alla möjliga håll.
Ikväll nynnade jag mig igenom teknikerna. Det visade sig att om jag sysselsätter hjärnan med att nynna så får kroppen jobba i fred och då flyter det. Den sång som funkade bäst var Bamsesången. Det går inte låta bli att le när man nynnar den, vilket gör kroppen avslappnad = bättre teknik.
Varsågoda – jag bjuder på den dunderhonungen!

Kommentera

