Nya mål

13 Mar

”Vad har du för mål nu?”, undrade en av mina klubbkompisar i dag.

Jag kom inte på nåt där och då, annat än att jag inte vet om jag siktar på någon gradering i en avlägsen framtid.

Sen under passet klarnade det. Mitt mål just nu är att bli en bättre uke. Jag vill jobba på att göra bra attacker, falla bra och slappna av på mattan. Fast ändå köra järnet, liksom. Kan jag lyckas coacha nån annan längs vägen så är det fantastiskt.

Sen vill jag alltid utvecklas som instruktör, bli bättre på att se alla barn och förstå hur de lär sig så jag kan hjälpa dem förstå ännu lite mer ju-jutsu kai.

Det är mina mål. Jag kan jobba ett tag på dem, tror jag.

Kommentera

