Ingen träning, men jag har andats dojoluft i alla fall

20 Mar

Efter en tuff start på veckan jobbmässigt har det nu rätat på sig rejält. Tyvärr samarbetar inte förkylningen, utan den envisas med att bita sig fast, så det blev ingen träning i kväll. Jag kunde ändå inte hålla mig borta från dojon, utan följde dottern uppför backen till träningen. Dels för att lämna diplom till de barn som var med på Vårmonet, men inte fick diplomen direkt, och dels för att säga hej ch umgås lite. Andas lite dojoluft och småprata lite om påsklägret. Det är nästan en månad kvar, men vi är alla väldigt fokuserade på det och hur det ska bli. Skönt att det är så många läger varje år, så slipper man gå och längta orimligt länge innan det är dags igen.

Jag var på utbildning i jobbet i eftermiddags, och där pratade vi bland annat om hur stora nätverk kan vara beroende på relationer i nätverket. Tydligen finns det nån psykologisk teori om att en naturlig mänsklig grupp kan vara cirka 150 personer med rätt täta relationer. Vi fick diskutera hur våra nätverk ser ut och hamnade i familj, släkt, arbete. Jag tänkte på mitt stora Ju-jutsu Kai-nätverk och att jag nog faktiskt till stora delar ser det som ett släktnätverk.

Jag har brorsor och systrar  lite varstans i Sverige, kusiner och kanske ibland nån farbror. Och alla barn jag genom åren varit instruktör för, de är ju mina barn. Allihop. Inte för inte heter bloggen Jujutsumorsan…

Kommentera

